32KOKUSHIKAN UniversityAt the Department of Education, students can deepen their learning to access a variety of career paths to do with people and society, with a focus on learning to become teachers. Taking a perspective on “human development,” students will learn about how education works in both theory and practice, while also developing a deep understanding of and skills to support people and society. The curriculum helps students acquire multiple teaching licenses, ranging from kindergarten to middle and high school, special needs school, and school nurse, while offering a wealth of practical learning opportunities that include mock classes, practical training, small-group seminars, and volunteer activities in the local community. Through these activities, students acquire a good balance of practical skills, expressive skills, and empathy skills that are needed in the educational field. In addition to pedagogy, students can study psychology, sociology, welfare, community education, and human mental and physical development, letting you expand the scope of your learning according to each person’s interests and future goals. After graduation, students can work not only as schoolteachers but also as social educators, librarians, in counseling and welfare, practitioners of and leaders in community education, and police, firefighting, local government, and other parts of the public sector.教きょう育いく学がっ科かでは、教きょう員いんを目め指ざす学まなびを中ちゅう心しんに、人ひとや社しゃ会かいと関かかわるさまざまな進しん路ろにもつながる学まなびを深ふかめることができます。「人にん間げん形けい成せい」という視し点てんをもとに、教きょう育いくのあり方かたを理り論ろんと実じっ践せんの両りょう面めんから学まなびながら、人ひとや社しゃ会かいを深ふかく理り解かいし、支ささえる力ちからを育そだてていきます。カリキュラムは、幼よう稚ち園えんから中ちゅう・高こう等とう学がっ校こう、特とく別べつ支し援えん学がっ校こう、養よう護ご教きょう諭ゆに至いたるまで、複ふく数すうの教きょう員いん免めん許きょの取しゅ得とくに対たい応おうしており、模も擬ぎ授じゅ業ぎょうや実じっ習しゅう、少しょう人にん数ずう制せいゼミ、地ち域いきでのボランティア活かつ動どうなど、実じっ践せん的てきな学まなびの機き会かいが豊ほう富ふに用よう意いされています。これらを通つうじて、教きょう育いく現げん場ばで求もとめられる実じっ践せん力りょく・表ひょう現げん力りょく・共きょう感かん力りょくをバランスよく養よう成せいします。また、教きょう育いく学がくに加くわえて、心しん理り学がく・社しゃ会かい学がく・福ふく祉し・地ち域いき教きょう育いく、人ひとの心こころや体からだの発はっ達たつなどについても学まなぶことができ、自じ分ぶんの関かん心しんや将しょう来らいの目もく標ひょうに合あわせて、学まなびの幅はばを広ひろげていくことができます。卒そつ業ぎょう後ごは、学がっ校こう教きょう員いんはもちろん、社しゃ会かい教きょう育いく士し、図と書しょ館かん司し書しょ、カウンセリングや福ふく祉しの分ぶん野や、地ち域いき教きょう育いくの実じっ践せん者しゃ・リーダー、さらには警けい察さつ・消しょう防ぼう・自じ治ち体たいなどの公こう務む員いんとしても活かつ躍やくが可か能のうです。Department of Education / Major in Education教きょう育いく学がっ科か/教きょう育いく学がくコースCurriculum (extract)基礎科目Basic Subjects全学共通教育科目 General Education in Liberal Arts and Science 外国語科目 Foreign Languages Courses1年First-year2年Second-year3年Third-year4年Fourth-year• 教育学の基礎A・BIntroduction to Education A / B• 生命と安全• 特別支援教育論Theory of Special Needs Education• 道徳教育の理論と実践Theory and Practice of Moral Education• 特別活動の理論と実践Theory and Practice of Special School Activities• 教職論Theory of Teacher Development• 生涯学習概論A・BLifelong Learning A / B• 体育・スポーツ哲学Philosophy of Physical Education and Sport• 学校保健School Health Education• 人間と教育A・BHumanity and Education A / B• 教育のための科学的思考法• 知的障害者の心理・生理・病理Psychology, Physiology and Pathology of the Children with Intellectual Disabilities• 生徒・進路指導論Educational Guidance• 教育相談Educational Counseling• 国語の理論と実践Theory and Practice of Japanese Language• 算数の理論と実践Theory and Practice of Math• 社会科の理論と実践Theory and Practice of Social Studies• 理科の理論と実践Theory and Practice of Science• 運動学Kinetics of Physical Education• 公衆衛生学Public Hygienics• 教育学演習Ⅰ・ⅡSeminar on Education I / II• キャリアデザイン実習Practice of Career Development• 教育学Pedagogy• 知的障害者指導法1・2Instructional design for adults with Mental Retardation I / II• 教育方法論Education Methodology• 保育内容(健康・言葉・表現)Nursery School Curriculum (Health / Language / Expression)• 教科教育法(音楽、図画工作)Teaching Method (Music / Arts and Handicrafts)• 生理学(運動生理学を含む)Physiology (incl. Physiology of Exercise)• 精神保健Mental Health• 教育学演習Ⅲ・ⅣSeminar on Education III / IV• 卒業論文Graduation Thesis• 教育基礎論Foundations of Education• 教育心理学Educational Psychology• 教育社会学Educational Sociology• 日本教育史History of Education in Japan• 西洋教育史History of Education in the West• 栄養学Nutrition• 教育課程論Theory of Curriculum• 教育行財政Educational Administration and Finance• 教育法規研究Research in Educational Laws and Regulations• 健康相談活動論Health Consultation Activity• 学びの探求 • 人類の歩み • 共生社会を生きる• 学習科学の理論と実践
元のページ ../index.html#32